جلوگیری از ریزش چاه فاضلاب پس از حفاری
نوشته شده توسط : مدیر

روش های حفر چاه
حفر چاه در قبل به طور دستی انجام میگرفت . ولی امروزه روش های حفر چاه بصورت مکانیکی جای خویش را به روش های سابق داده است .

حفاری به روش مکانیکی به سه جور تبدیل می شود : درین مدل حفاری انزی مکانیکی به سنگ عرضه میکنند و به دو روش حفاری ضربه ای و حفاری چرخشی صورت میگیرد . امروزه از هر 100چاهی که حفر می شود , 98تای آن به طور مکانیکی است . حفاری چاه

برای شناخت با مزایا و معایب این روش ها مقاله ی روش های گوناگون حفر چاه و اشکال حفاری و تخلیه چاهرا مطالعه نمائید .
اشکال متعدد حفاری :

امروزه از طریق های متعددی برای حفر چاه فاضلاب استعمال می نمایند . ما درین نصیب به مهم ترین روش های حفر چاه میپردازیم .

حفاری چاه چرخشی :
در‌این دسته حفاری از از ماشین‌هـای حفاری چرخشی با مته‌هـای مخروطی صورت به کارگیری می نمایند و کاربرد آن بیشتر در معادن سطحی میباشد .

حفاری چاه ضربه ای :
درین دسته حفاری از خودرو های سنگین وزن جهت حفرچاه استعمال می نمایند .

حفاری شیمیایی :
درین روش با یاری مواد منفجره چاه را حفر می‌نمایند . این چنین که فعل و انفعالاتی که در مخلوط مواد منفجره صورت می یرد منجر ناکامی سنگ شده و ان را منفجر می نماید .

حفاری چاه حرارتی :
در‌این روش از انرژی حرارتی برای حفر چاه به کارگیری می نمایند . این چنین که با یاری انرژی حرارتی به باطن سنگ نفوذ می نمایند .

حفاری آبی‌رنگ :
درین روش با یاری فشار آن منجر سایش مرحله سنگ شده و حفاری را قابلیت پذیر می نماید . که بیشتر برای حفاری زغال سنگ از این روش استعمال می نمایند .

حفاری لرزشی :
بدین روش مافوق صوت نیز می‌گویند . چون با ایجا فرکانس های بالا ( حدودا 100 تا 20000 ) سنگ را می شکنند .

حفاری لیزری :
با فایده گیری از نیروهای الکترو مغناطیسی در روش حفاری لیزری می توان در سنگ نفوذ کرد و منجر شکستگی آن شد .

حفاری الکتریکی :
نفوذ پذیری و ناکامی سنگ در‌این روش به امداد ساخت انرژی الکتریکی و ساخت جرقه صورت میگیرد . و ساخت انرژی حرارتی بالا منجر باخت سنگ می شود .

در هنگام حفاری چاه ها از کول گذاری و طوقه چینی چاه برای دوری از ریزش خاک به داخل چاه به کار گیری می نمایند . به کار گیری از کول باطن چاه‌ها فراوان مطلوب است و مزیت های بخش اعظمی داراست . چون از ریزش چاه دوری کرده و بازدارنده از ریزش خاک و بدرون چاه اب وفاضلاب می‌شود .
تخلیه چاه فاضلاب , تخلیه چاه در تهران , کول گذاری چاه در تهران , تخلیه چاه مکانیزه , مرمت چاه فرسوده .

لزوم مرمت چاه کهنه
زمان یک کدام از عوارض حساس در کهنه شدن چاه و از میان رفتن عملکرد چاه هست . عمده منازل کهن در تهران دارنده چاه فرسوده هستند . با گذشت زمان چاه دیگر مثل روز نخستین حجم کافی را برای دفع فاضلاب ندارد . البته صرفا ارتفاع قدمت چاه منجر فرسودگی آن نمیشود . از سایر دلایلی که موجب کهنه شدن چاه می شود طریق ی حفظ از چاه است . چاه اگر‌چه سال یک توشه نیاز به بررسی و رسیدگی داراست . بررسی موقعیت چاه فاضلاب و عملکرد آن میتواند ارتفاع قدمت چاه فاضلاب را ارتقا دهد . چاه های فاضلاب کهنه و دیرین دوران هاست که مورد بررسی متخصصان در سرویس ها تخلیه چاه لایروبی چاه فاضلاب قرار نگرفته اند .

مالامال بودن چاه های فاضلاب از مهم ترین عوارض کاهش ارتفاع قدمت چاه می‌باشد . ماندن فاضلاب در طولانی زمان عوارضی را برای برای چاه درپی دارااست که در غایت موجب فرسودگی چاه می شود . در صورتیکه بررسی های اضطراری جهت تخلیه چاه و موقعیت چاه فاضلاب به موقع انجام گیرد دیگر چاه به تخریب نیاز نخواهد داشت .

روند مرمت چاه فاضلاب :
او‌لین سطح ی مرمت چاه فاضلاب بررسی موقعیت چاه فاضلاب است . در بعضی موردها چاه فاضلاب با کمترین فساد مجدد نظیر روز اولیه می شود و بعضی مورد ها دیگر دیواره های چاه رطوبت گرفته اند و نیاز به تخریب و کول گذاری دارا هستند . برای بررسی حالت دیواره های چاه , ابتدا بایستی چاه فاضلاب را کاملا تخلیه کرد . تخلیه چاه فوری فاضلاب به وسیله تانکر های مکنده , پمپ کفکش و لجن کش و با نیروهای ماهر انجام میگیرد . در تراز ی بعد از آن نیروی کارشناس مرمت چاه فرسوده به داخل چاه رفته و با بررسی موقعیت چاه فاضلاب شایسته ترین تصمیم را برای تازه کردن چاه میگیرد . تازه کردن چاه فاضلاب در اکثری از مورد ها نیاز به تخریب نداشته و با لایروبی چاه فاضلاب می توان مجدد چاه را احیا کرد . عملیات تجدید بنا چاه هم از اهمیت متعددی شامل است . چون چگونگی انجام این فعالیت می توان در سود عمل تاثیر داشته باشد پس برای انجام این عمل از نیروهای کارشناس و باتجربه به کار گیری فرمایید .

از پروسه دارای اهمیت در هنگام تجدید بنا چاه فرسوده لایروبی آن میباشد . لایروبی چاه کهنه به معنای جداکردن و رسوب زدایی لایه های دشوار در کف و دیواره های چاه میباشد . این لایه های از ورود آب فاضلاب به زمین خودداری کرده و مالامال شدن های متمادی چاه فاضلاب را باعث میشوند .

از طریق های همگانی تجدید بنا چاه فرسوده کول گذاری و طوقه چینی چاه میباشد . کول چاه از فرآورده های مختلفی درست شده و با قرار گیری در چاه فاضلاب باعث تازه شدن چاه کهنه می‌شوند .

اهمیت مرمت چاه فرسوده :
حفر دوباره چاه فاضلاب مخارج متعددی را دربرگیرنده می شود . از این رو احیاکردن چاه کهنه می‌تواند مقرون به صرفه خیس باشد .

از سایر دلایلی که اهمیت تبدیل چاه کهن به چاه تازه را مالامال رنگتر می نماید آمار ریزش چاه فرسوده میباشد . چاه های فرسوده چرا که دیواره های اطراف خویش را در گیر جراحت و سستی می نماید می‌تواند خطرآفرین باشد . ناپایداری چاه های لبریز بیشتر و جراحت آن دور از شوخی خیس هست . پس با اقدامی به موقع برای تخلیه چاه فاضلاب و تجدید بنا چاه های کهنه از پیدایش حادثه ها ناراحت کننده خودداری فرمایید .

 





:: برچسب‌ها: حفر چاه , چاه کنی , حفاری چاه فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: